Image module
0

Automatisk PDF-generering

Et professionelt bestyrelsessoftware skal udover at skabe struktur og sikkerhed i bestyrelsesarbejdet, også gøre det enkelt og let for både det enkelte bestyrelsesmedlem, samt for dem som administrerer bestyrelsesportalen.

Automatisk PDF-generering er en af de tekniske foranstaltninger, som gør det muligt at lette dokumenthåndteringen.

Automatisk PDF-generering er kort fortalt en ”konverteringsmaskine”, som automatisk generer PDF filer af de filer, der bliver uploadet på bestyrelsesportalen. Man har naturligvis stadig adgang til originalfilerne, hvis der er behov for at arbejde videre med fx budgetter i Excel.

Konvertering til PDF

Det betyder i praksis, at uploader man fx filerformater som Word, PowerPoint, Excel, .msg, Google docs etc. så generer bestyrelsesoftwaren automatisk en PDF-version, som kan læses i portalens ”webviewer”, der også er et annoteringsværktøj. Du kan læse mere om ”webviewerens” funktioner her.

Med den automatiske PDF-generering betyder det også, at man kan downloade en mødebog for hvert bestyrelsesmøde. Dvs. at når facilitator/administrator har uploadet alle dokumenter i forskellige filformater til agendaen på bestyrelsesportalen (i mange forskellige slags filformater), så sørger portalen for at generere en mødebog i PDF-format.  Det enkelte bestyrelsesmedlem kan med et enkelt klik få alt mødemateriale samlet i en struktureret PDF-fil.

Datarum

Automatisk PDF-generering er også en del af BetterBoard’s virtuelle datarum, hvor det har samme formål som på bestyrelsesportalen.

I datarum er PDF- generering samtidig udvidet med en ”user event traction”, der betyder, at administratorer/ejere af datarummet altid kan følge med i, hvad der sker med det enkelte dokument. Det er fx meget hensigtsmæssigt i M&A processer og andre situationer, hvor det er vigtigt at vide om ”modparten” har læst og eventuel downloaded de ønskede dokumenter. Se mere om datarum her.

Skal I have et datarum?

Vores kollegaer sidder klar til at give dig en 20 min. online demo af vores datarum. Her vil du blive navigeret rundt i systemet og få en god indsigt i datarummet og dens smarte funktioner.

Skab værdi til bestyrelsesarbejdet

Med vores 30 dages gratis prøveperiode, får du muligheden for at udforske platformen og dens smarte og værdiskabende funktioner – helt gratis og uden nogen form binding.

Du har også muligheden for at bestille en personlig online demo af portalen, hvor én af vores kollegaer vil give dig eller jer en gennemgang af portalen og dens smarte funktioner.

Har du spørgsmål eller kommentarer, så sidder vores support team klar på chatten her på siden eller på vores mail, som du finder under vores kontakt side.

Oplev bestyrelsesportalen

Book en online demo
Prøv portalen gratis
Få mere information